Dubai Transit

Sri Lanka öncesi bir günlük Dubai transit Yine Airarabia ile düştük yollara. Bu sefer aktarmamız uzun olunca bir günü Dubai’de geçiriyoruz. Sabah saat 7’de Sarjah havaalanına indik. Hemen döviz bozdurup, vize başvuru noktasına gidip formu doldurduk. Vizeyi 4 saatte alabileceğimizi söylediler.Biz de tobacco Cafe’de beklemeye başladık. Saat 10 sularında 3 saat sonra vize geldi. Abu Dabhi’den alınıp geliniyormuş. Vize ücreti 200 dirhem ki bunun 100’ü acentanın komisyonu. Bugünlerde 1 dolar 3.67 dirheme denk geliyor.

Sri lanka öncesi bir günlük Dubai keyfi

Yine Airarabia ile düştük yollara. Bu sefer aktarmamız uzun olunca bir günü Dubai’de geçiriyoruz. Sabah saat 7’de Sarjah havaalanına indik. Hemen döviz bozdurup, vize başvuru noktasına gidip formu doldurduk. Vizeyi 4 saatte alabileceğimizi söylediler.Biz de tobacco Cafe’de beklemeye başladık. Saat 10 sularında 3 saat sonra vize geldi. Abu Dabhi’den alınıp geliniyormuş. Vize ücreti 200 dirhem ki bunun 100’ü acentanın komisyonu. Bugünlerde 1 dolar 3.67 dirheme denk geliyor. Çıkış islemlerini yapıp dışarı çıktık. Kapıda bekleyen 14 numaralı otobüse 4 dirhem ödeyerek Sarjah’ın Al İttahad Meydanında indik. Burdan 2 dakika yürüme mesafesinde bulunan dubai otobüslerinin kalktığı terminale yürüdük. 2 katlı Dubai otobüsleri 10 dakikada bir hareket ediyorlar. Fiyatları ise 5 dirhem. Eğer Sarjah havaalanından direk taksi tutarsanız Dubai’ye 75 dirheme gidiyorlar yani otobüs bir hayli ucuz. Bur Dubai’de indik ve ilk hedef olarak geçen hafta açılan Burj el Arab’a yani 815 metre yüksekliği ile dünyanın en yüksek binasına gittik. Gerçekten inanılmaz yüksek, bakması bile insanın başını döndürüyor. 152. kata kadar müşteri alınmaya başlamış ve girişler yan tarafında yer alan Dubai Mall’ın en alt katından yapılıyormuş. Hemen bu dünyanın bu sefer en büyük alışveriş merkezi denen devasa binaya girdik. İçerde yok yok, dünyanın bütün markalarının en büyük mağazaları yanında buz pisti, dev bir akvaryum, şelaleler, göl, dev sinemalar, dünyanın her yerinden yemekler olan devasa bir food court ve belki sayamayacağım neler neler. Hayretlerle buraları gezip Burj el Arabın girişine geldik. Promosyon için girişleri 100 dirhem yapmışlar ve 3 gün yer yok, ilk bilet 4 gün sonraya. Biz 1 gün burda olunca artık dışardan bakmakla yetindik. Ordan sonra hedef Palmiye adası ve Atlantis. Yine bir mimari şaheseri olan bu ada tamamen denizi doldurarak yapılmış yapay bir cennet. Ama bir daire fiyatı olan 5 milyon dolar son derece gerçek. Para olunca neler yapılıyor. Görmek istediğimiz son yer ise Burj el Arab Oteli. Dünyanın ilk 7 yıldızlı oteli. Buraya girip bir kahve içelim dedik ama otelde kalmayanlara giriş 100 dolar Bir kahve için değmez, 7 yıldızlı kahve başka zamana kalsın. Şu an Dubai’de bir kafede son saatlerde birer nargile içiyoruz. Uçağı kaçırmamak için kalkmak gerek. Colombo’da görişmek üzere…